Quote of the day

In the rhythm of the needles

there is music for the soul.


Breiclub in Oostende : om de 2 weken de zaterdag van 10 u - 12.30 u in de bieb



zondag 3 november 2019

Krea doe beurs in Utrecht : nieuwe inspiratie voor 2020 workshops !

Het is een beetje ver rijden, maar het is 100 % de verplaatsing waard.
En de 3 uren op de bus zijn nuttig besteed aan kletsen met vriendinnen, de laatste roddels uitwisselen (tja) en mijn mooie ajour sok voort breien !


Deze sok is een ontwerp van Kay Jones van de podcast 'The Bakery Bears'. link hier
de tweede sok zet ik vanavond nog op, kwestie van niet toe te geven aan het 'secondsocksyndroom' .


Het was gezellig druk, en na een eerst kopje koffie aan een foodtruck (de verkoopster hoorde ons onder elkaar praten en dacht dat we Engelsen waren, zo zot), vlogen we erin.

Al op de eerste stand (Atelier Wilma Creatief)  viel ik voor het naaldvilten op een jeansjasje.  Een pakketje naaldvilt en een setje naalden verhuisden naar mijn tas, dankzij een vriendelijke mevrouw die me toonde hoe ik die lieveheersbeestjes op een jeans kon vastprikken.  Of bloemetjes op een jurkje.  Schitterend idee



Ik zie m'n kleindochter er zo mee rondlopen !



Een beetje verder stond een mevrouw met een magnifieke colsjaal.  De kleuren sprongen er zo uit, en de techniek was interessant.  Rondhaken, tunische stijl, met een mooie houten haakpen van Pony, met een haak aan beide kanten.  En ik draag graag een col.  En dat is een klein projectje, kan ik tussendoor maken.  Sold !



Wat verderop opnieuw een stand met wol.  Een schitterende jas in de bobbelsteek gehaakt, met donkere mouwen en een fluffy afgewerkte hals.  Oh wat mooi.  Helaas, de wol was uitverkocht en het patroon niet te verkrijgen apart.  Dan maar een foto genomen.  Misschien kan ik dat wel namaken.




Er waren ook heel wat stands met kaartjes, handletteren, stempels, stiften - en al helemaal in kerstsfeer.  Overal workshopruimtes, je kan gewoon aanschuiven en betalen.  Ik maakte een mooie pen, versierd naar eigen goesting met kralen en een pluim erop.  Een uniek stuk, die raak ik zeker niet meer kwijt....  ;-)




Veel haakwerk op deze beurs : zo ook gehaakte 3-hoeksjaals in zotte kleuren.  Ik denk aan mijn oud-tante Zulma, die koos ook altijd van die felle nepkleuren als ze iets maakte.  Ze droeg ook witte nikes toen ze al 70 was.  Misschien was ze een ware trendsetter, haar sjaals hangen hier op de beurs.




Even verderop een gehaakte cardigan in Scheepjes Metropolis.  Wat een mooi ontwerp van Tatsiana Kupryianchyck.  Toen deze ontwerpster geïnterviewd werd op de Fruity Knitting podcast was ik al weg van haar designs - en dit staat zeker op mijn to-do lijstje voor 2020.
De metropolis wol is prachtig van kleuren, een beetje 'heathered' zoals ze zo mooi zeggen in het Engels :  kleuren zoals op de heide, met subtiele, lichte schakeringen erin.


de link naar het ontwerp op Ravelry vind je hier . Het patroon is ook vertaald in het Nederlands.

Meer van Tatsiana lees je op haar website www.lillabjorncrochet.com.

Toen kwam ik bij de stand van Atelier Lindelicht.  Elk jaar koop ik hier wat, haar ontwerpen zijn niet-te-doen zo mooi.  Ik heb al 2 vilten vlinders gemaakt, een kerstengel in vilt, een theelichtjeshouder in paarse vilt en nu bezweek ik voor een lampje.






Naast het ontwerpen van viltobjecten, verft Marianne ook wol en werkt ze mooie breipakketjes uit.  Ik kocht er okergele wol voor een col (tja) en een set voor mooie polswarmers. Ze gaf me ook nog enkele tips om sokken te breien in kleuren.

gratis patroon op Ravelry : cancan van Erica Lomax

gratis patroon op Ravelry : icy night cowl


Want sokken breien, daar kon je op deze beurs niet naast kijken.  Den Dennis (bekende Nederlandse haakman) en onze Belgische mr Knitbear sloegen de handen in elkaar en produceerden een reeks prachtige ontwerpen ism Lang yarns.  Ik kocht 6 strengen van die zachte sokkenwol, en hun vrolijke
boek.  Ze waren erg aardig en tekenden er met plezier een lieve boodschap in.




Ik zag ook veel kerstversiering, wat denk je van dit haakwerk met ontzettend dikke touw ?  Mooi, maar lastig voor de polsen vrees ik.




Ik kocht een schaap en een kat stempel om textiel mee te versieren.
Kan op een t-shirt, een tasje, een handdoekje....  ik zie wel.



Tenslotte nog wat fat quarters gekocht met vosjes en uiltjes, flamingo's en unicorns.  Rara wat dat wordt....  tihihi.   Er waren ook houten uiltjes te koop, uiltjesknoopjes, kralen met lettertjes, houten ringen om rond te haken, tja, teveel om op te noemen.

Op de modemagazine 'knip' stand kocht ik een patroon van ki-ba-doo voor een jurk voor mezelf.  Een aanpasbaar patroon met verschillende mouwlengtes, halsuitsnijdingen, met/zonder zakken, enfin ik kan er alle kanten mee uit.



Mijn budget was op, en ik moet nog een beetje voorzien voor volgende week.  Dan opent de grote handwerkbeurs van Vlaanderen in de Expo in Gent.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...