Quote of the day

In the rhythm of the needles

there is music for the soul.


Breiclub in Oostende : om de 2 weken de zaterdag van 10 u - 12.30 u in de bieb



dinsdag 2 mei 2017

tijdreizen op zolder

Een onverwachte vrije dag, en geen zonnetje te zien.  Wat ga je doen ?  Mmmmmmm  (denkt hard na) Misschien moet ik mijn zomerkleren en sandaaltjes van de zolder halen, en binnen handbereik zetten. Zou dat helpen om het zomergevoel te forceren ?



De zoldertrap open geklapt, en pffff.  Het is precies alsof de dozen zich vermenigvuldigen elk jaar.  Waar staan die sandalen toch ?   Eens kijken wat er zich voorbij de dozen met wol, het kerstgerief en oud servies nog verbergt.


jaargang 1977 - 1991 !

Hé, kijk hier, mijn oude Ariadnes !  Heerlijk, die handwerkboekjes.  Herinneringen ! en jeetje ook de oude phildar boeken.  Die dateren van uit de jaren 70 en 80, toen er vlakbij ons ouderlijk huis een phildar winkel was, en mijn moeder ons vaak liet breien of haken.  Ze vond dat een goede hobby voor haar 2 dochters.  Ach, die trui heb ik gemaakt, afgewerkt met leren lintjes.  Zoooo 80ies.
Nog wat verder graven.

en dan stoot je op 2 grote dozen vol zelfgemaakte babykleertjes.  1991 en 1993. De zonen zijn ondertussen allebei het huis uit, en stellen het wel.
Kijk hoe klein !  en die kleuren, OMG zo vreselijk.  Nu hou ik van naturel, en grijzen en blauwen.  toen duidelijk niet, hihi.






Mijn naaikunsten zijn toch een beetje verbeterd ondertussen.  Dat colletje zit niet helemaal zoals het hoort, maar ik had het toch mooi met de hand afgewerkt.  en kijk, de salopette is onderaan afgewerkt met dezelfde stof als het hemdje.  



Dit was ooit een cadeautje van een Spaanse mevrouw toen ik zwanger was.  Ze hebben het nooit gedragen, het was eerder voor een meisje, niet ?  Maar zo mooi, met al die kleine witte bloemetjes.





De olifanten trui was een gigantisch succes : Arnootje heeft het héél veel gedragen. 

het was een patroontje uit een oude Libelle


Ik kan me niet herinneren dat ze dit veel gedragen hebben.  Het heeft een erg hoog pierrot gehalte, nu ik het terug zie.  Bah. Smaken kunnen veranderen.

horror horror


Met al m'n restjes breide ik dit gileetje.  Dat hebben ze ook veel aangehad, want het paste bij elke broek. 


nog wat  verder graven, en kijk.  Ach.  ik zit in de jaren 60.  Dit katoenen jurkje heeft het al die jaren overleefd.  Ja, ik heb het zelf gedragen toen ik baby was.  Later mocht mijn pop, Suzy, het dragen. En nu hangt het fris gewassen aan de lijn te drogen.  Er is niets aan.  Dat was super kwaliteit toen !


het witte kantje en kraagje zijn nog stralend wit !



Nog een beetje verder graven.  Tiens, een blauwe deur ?  Das nieuw.  's kijken waar die naartoe leidt.  





























1 opmerking:

  1. wat leuk om dat allemaal te bekijken he,ik vind de kleertjes echt zo super schattig,niks horror hoor,echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...